Komentáře 1 k článku "Neziskovka pro 2xMŠ a ZŠ v Malíně, ano či ne?"
Někteří obyvatelé Nového Malína mne upozornili, že v článku Neziskovka pro 2xMŠ a ZŠ v Malíně, ano či ne? nemohou dostatečně dobře najít komentáře jiných zúčastněných přispěvatelů. Proto bez jakéhokoliv mého dalšího komentáře uvádím strukturovaně dojmy zaregistrovaných účastníků. Závěr nechť si pozorný čtenář prosím udělá sám. Případný další "komentář" prosím směrujte opět pod článek Neziskovka pro 2xMŠ a ZŠ v Malíně, ano či ne?.
8 komentářů:
- Slavomír Kočí řekl(a)...
- Jako reakci na článek uvádím se souhlasem autora dopis p. Anny Hreňové řediteli školy p. Mgr. Jiřímu Slavinskému.
Vážený pane řediteli,
po prostudování příspěvku "Neziskovka pro 2xMŠ a ZŠ v Malíně, ano či ne?", který jste mi předal 14.5.2008, kde je popsána velmi nekvalitní práce Dolní MŠ, tedy Mateřské školy Nový Malín 503, a vedoucí učitelky, tedy mne - Anny Hreňové, považuji za svou povinnost neprodleně Vás požádat jako svého nadřízeného o důsledné odborné přešetření této skutečnosti (sama bych tento projev označila jako stížnost na nekvalitní práci mateřské školy a vedoucí učitelky).
Žádám Vás o předání tohoto požadavku České školní inspekci, aby mohla být veřejnost po přešetření seznámena se závěry odborníků, a aby mohla mateřská škola svou, jsem přesvědčena že kvalitní, práci ještě zlepšit.
Děkuji!
Anna Hreňová, vedoucí odloučeného pracoviště
Mateřská škola Nový Malín 503
Dále uvádím sled dalších událostí:
Pan ředitel oslovil Českou školní inspekci s žádostí o přešetření kvality výchovně vzdělávací práce v Mateřské škole 503 v Novém Malíně. Inspekci zařadí do plánu v příštím školním roce.
Mgr. Slavomír Kočí, zástupce ředitele ZŠ a MŠ v Novém Malíně - 16. květen 2008 10:07
-
- slune řekl(a)...
- Vážený pane RaDo, dnes jsem narazila na Vaše stránky a nestačím jen nevěřícně kroutit hlavou...Předpokládám, že Váš syn chodí nejspíš do jiné školky, než naše děti - i když by to měla být tatáž MŠ. My jsme se naopak ze Šumperka přestěhovali před 2 lety, tudíž mám zkušenost se šump.školkami více osobní než Vy. My jsme zde spokojeni velice a o laskavém přistupu učitelek k dětem bych zde mohla psát donekonečna, nevím, jak pro Vás, ale pro mě je na prvním místě to, aby se děti do školky těšili a chodili tam rádi. Kroužky jim zařizujeme s manželem, což byste možná mohl dělat také Vy ve svém volném čase místo psaní tohoto Vašeho blogu. Hlavně mi není jasné, proč tedy Vaše děti do malínských škol a školek posíláte "když tu tak hrozně trpí a musí si projít vším možným". Je přece každého svobodnou volbou, kam bude děti posílat do školy. Další věcí je, že já jsem zásadně proti tomu, aby 3,4 nebo 5ti leté děti jezdili například se školkou na lyžařský výcvik, kde akorát trpí a věřte, že je to má osobní zkušenost. Od toho jsou snad rodiče, aby se jim věnovali a učili je to, co jejich rodina preferuje. Navíc každé dítě je individualita a to, jaký koníček (kroužek)mu zvolíme by mělo být na základě jeho talentu nebo potřeb. Ne, abychom se pak před známými předháněli o to, která školka je lepší, protože má více kroužků. Možná byste se měl věnovat psaní užitečnějších věcí na svém anonymním blogu než hanobení malínské školy a školky a nebo nejlépe se ve svém volném čase věnovat koníčkům svých dětí, navštěvovat kina, divadla, chodit na procházky, více, než je tomu v malínské školce!!!DaBo
- 18. květen 2008 16:49
-
- conywa řekl(a)...
- Dovolte mi, abych také přispěla vlastním názorem na "ŽIVOT V DOLNÍ MŠ" a příspěvky k výše uvedenému. Když si vše přečtu nezávisle a s nadhledem, tak by tuto situaci dle mého měl především řešit nadřízený paní Hreňové, což je ředitel ZŠ a je veselé, že návrh na řešení problému podává sama paní Hreňová, jejíž práce v MŠ byla pojmenována 1. názorem jako nedostatečná. Proč ředitel ZŠ jako nadřízený p. Hreňové neprověří skutečný stav úrovně vzdělávání v MŠ? Proč sama paní Hreňová nesvolá schůzku rodičů a sama se jich nezeptá na spokojenost rodičů s činností ve školce? Proč nepředloží všem rodičům dotazník na činnost ve školce, např. nabídku kroužků (které zde bohužel nejsou a mohly by podporovat zájmy a kreativitu dětí a děti by pracovali ve známém kolektivu a nemusely by dojíždět do Šumperka?). Proč nemá sama paní Hreňová zájem být školkou s dobrým jménem a nabídnout dětem zajímavé možnosti k rozvoji dětí tak, jak je tomu v jiných školkách? Minulý týden proběhl zápis dětí do MŠ, co dětem dolní školka může ve vzdělávání nabídnout? Proč je o horní školku větší zájem? Proč spousta rodičů vozí děti do jiných školek v okolí? Naopak místní ZŠ velice chválím jak ve formě vzdělávání tak hlavně s kvalitními pedagogy, kteří pracují s dětmi na 150% s profesionálním přístupem a milým vztahem k dětem. Pevně věřím, že se najde společná cesta k vyřešení problému v dolní MŠ, která bude ku prospěchu všem dětem naší obce.
- 19. květen 2008 0:06
-
- engie řekl(a)...
- Vážení zůčastnění, mám dvouletou dcerku a začínám zvažovat do jaké školky ji budu vodit a co od školky vlastně očekávám. Nechci své dítě pouze odkládat a o jeho další aktivity jako jsou výlety s kamarády ze školky, dovadlo, knihovna, kroužky atd se starat az po návratu ze školky. Očekávám, že právě tohle má dělat školka, že se bude mé dítě v kolektivu učit a rozvíjet.
Ptala jsem se různých rodičů z obou školek na jejich zkušenosti a spokojenost a zatím co "horní" školku si nemůžou vynachválit na "dolní" slyším spíše stižnosti nebo průměrná hodnocení. Opravdu nechápu jak je tohle možné v jedné obci ve školkách se stejným nadřízeným. Prozatím jsem rozhodnutá, že pokud se v "dolní" školce nic nezmění nebo mi nebude umožněno dát svoji dceru do "horní" školky nebude moje dcera chodit do školky v malíně vůbec. Radši ji budu vozit každý den do školky v některé okolní obci kde se jí budou věnovat podle mých představ, než ji odkládat v Malíně a pak s ní stejně ještě jezdit po okolí jí tyto aktivity nahrazovat. - 21. květen 2008 12:18
-
- engie řekl(a)...
- Ještě jen malá poznámka pro "slune". Bezesporu je velmi důležité aby se děti do školky těšily a chodily tam rádi, ale školka by měla být podle mne především také vzdělávací instituce. Měly by se zde děti pomalu připravovat na to co je čeká ve škole, učit se soustředit, manuálně i psychicky se zdokonalovat a ktomu jsou právě ty kroužky a divadla a knihovny dobré.
Težko doma naučíte děti pracovat v kolektivu. - 21. květen 2008 12:49
-
- Libor Urban řekl(a)...
- Dobrý den,
Můj syn navštěvuje dolní MŠ 2 roky. Mohu říci,že před jeho nástupem jsme zvažovali, zdali to bude na zkoušku nebo natrvalo. Rozhodlo, že byl spokojen a ve školce se mu líbilo.
Úroveň školky se za poslední dva roky zvýšila. Z profesního hlediska nemohu paní Hreňové nic vyčítat. Jsou zde schválené postupy, metodiky, výukové programy.....
Z lidského hlediska jsem se několikrát setkal s rozdílným přístupem pedagogů k dětem. Existují paní učitelky, a Paní učitelky. Už několik let slyším názory, že se v dolní školce zastavil čas. Možná je to tím, že se dodržují pevně stanovené mantinely, a improvizace nebo něco navíc není povoleno.
Závěrem chci podotknout, že papír nevyřeší nic a kontrola nic nezjistí. Očekávám schůzku s rodiči, panem ředitelem ZŠ a kolektivem pedagogů dolní MŠ, tam by měly zaznít názory všech zúčastněných, možná se další rodiče osmělí a konečně řeknou svůj názor na fóru.
Libor Urban - 22. květen 2008 11:24
-
- Monika Ondráčková řekl(a)...
- Paní DaBo,
mrzí mě, že jste zašla až tak daleko, že musíte napadat p. Doležala. P. Doležal, alespoň jak já ho znám, je vynikající otec svých dětí. I přes vytíženost v zaměstnání si dokáže najít čas (a to zdůrazňuji!!) nejen na své děti, ale i na děti cizí (a tudíž i na Vaše dítě!!). A po nocích, kdy my už si spokojeně odpočíváme, řeší problémy, na které nikdo z nás nemá chuť, ať už je to z důvodu našeho vlastního pohodlí či z jakýchkoliv jiných důvodů. Tyto žabomyší války mezi námi dospělými – kdo z koho a kdo má vlastně pravdu, zatlačily do pozadí tu zásadní věc….vybudovat kvalitní zázemí, kde si mohou děti hrát a rozvíjet se. A tam, kde školky musí zastoupit absenci rodičů, by mělo být vytvořeno takové zázemí, které nahradí nejen domácí prostředí, ale podnítí i větší zájem, zvědavost a kreativitu dětí. Jen tak mohou být všichni spokojeni – rodiče, děti a v konečném důsledku i učitelé MŠ.
V každém vyjádřeném názoru je kousek pravdy. Ovšem v době, kdy se zvyšuje časová zatíženost rodičů, je třeba, aby i školy a školky citlivěji reagovaly na zvyšující se požadavky rodičů. Ne každý má možnost odpoledne odvést své dítě do kroužků, ne každý disponuje dopravními prostředky, aby byl časově dostatečně flexibilní (a natož, aby vozil svoje dítě do nějaké vzdálenější školky). - 28. květen 2008 21:42